Nowoczesna architektura : Luwr Lens / SANAA

Julien Lanoo Francuski fotograf Julien Lanoo podzielił się z nami pierwszym spojrzeniem na nową siostrzaną galerię Musée du Louvre: Louvre Lens.
Projekt, po raz pierwszy pomyślany jako część międzynarodowego konkursu w 2006 roku, został stworzony przez laureatów nagrody Pritzker z SANAA, we współpracy z nowojorskim studio Imrey Culbert, projektantką krajobrazu Catherine Mosbach i muzeografem Studio Adrien Gard.
Re.
360-metrowa stalowo-szklana konstrukcja jest zintegrowana z 20-hektarowym nieużytkiem, który pierwotnie był używany jako kopalnia węgla przed latami 60-tymi.
Oczekuje się, że każdego roku przyciągnie 500 000 gości i zostanie stworzona, aby pomóc ożywić postindustrialne miasto.
Czytaj dalej dla architektów.
opis.
Luwr Louvre Wybór umieszczenia muzeum na dawnej kopalni ilustruje zamiar muzealny udziału w przekształceniu obszaru górniczego, przy jednoczesnym zachowaniu bogactwa swojej przemysłowej przeszłości.
Miejsce Louvre-Lens znajduje się na 20 hektarach nieużytków, które niegdyś były główną kopalnią węgla i od tego czasu zostały przejęte przez naturę od czasu jej zamknięcia w 1960 roku.
Teren ten stanowi niewielką elewację, będącą wynikiem nadmiaru wypełnienia z kopalni.
.
Julien Lanoo Japońscy architekci z SANAA, Kazuyo Sejima i Ryue Nishizawa chcieli uniknąć tworzenia dominującej twierdzy, wybierając zamiast niej niską, łatwo dostępną strukturę, która integruje się z witryną bez narzucania jej jej obecności.
Struktura składa się z pięciu budynków ze stali i szkła.
Istnieją cztery prostokąty i jeden duży kwadrat z lekko zakrzywionymi ścianami, których kąty dotykają.
Przypomina pałac w Luwrze, którego skrzydła są niemal płaskie.
Architekci chcieli przywodzić na myśl łodzie na rzece zbliżające się do siebie, by zacumować między sobą.
Elewacje są z polerowanego aluminium, w którym odbija się park, zapewniając ciągłość między muzeum a otaczającym krajobrazem.
Dachy są częściowo w szkle, odzwierciedlając szczególną zaletę przynosząc światło, zarówno do wystawiania prac i do nieba z wnętrza budynku.
Parter.
SANAA Naturalne światło kontrolowane jest za pomocą urządzenia chowającego w dachu i wewnętrznych odcieni tworzących sufit.
Zaprojektowany jako odpowiedź na sklepiony sufit, powierzchnia zachowuje w swoim świetle zmianę pór roku, godzin i wystaw.
.
Julien Lanoo Cała konstrukcja o powierzchni 28 000 metrów kwadratowych rozciąga się na długości 360 metrów od jednego końca centralnego foyer w przezroczystym szkle do drugiego.
Budynki znajdujące się na wschód od wejścia.
Grande Galerie i Szklany Pawilon.
przede wszystkim mieści zbiory Luwru.
Na zachód od wejścia znajduje się galeria wystaw czasowych i La Schene, ogromna.
nowe pokolenie .
audytorium, którego programy są bezpośrednio związane z wystawami.
.
Julien Lanoo W muzeum znajduje się również duża, niewidoczna, dwupoziomowa przestrzeń, głęboko zakopana w tym miejscu.
Przestrzeń ta będzie poświęcona funkcjom usług dla ludności, ale będzie również wykorzystywana do przechowywania i funkcji logistycznych muzeum.
W dwóch niezależnych budynkach mieszczą się administracja na południu i restauracja na północy, tworząc w ten sposób połączenie między muzeum, parkiem i miastem.
Architekt: SANAA Gallery Projekt: Imrey Culbert Projekt pejzażu: Mosbach Paysagistes Poseł do PE i inżynierowie budowlani: Betom Ingénierie Koncepcja energetyki i komfortu: Transplan Projektanci ochrony środowiska Inżynierowie: Hubert Penicaud Konsultant koncepcji struktury: Sasaki i partnerzy Inżynieria strukturalna i elewacyjna: Bollinger & Grohmann Artificial and Natural Daylighting: Arup Fotografie: Julien Lanoo Powierzchnia: 28 000 m2 Koszt:.
150m.
Julien Lanoo Referencje: SANAA, BDOnline
[przypisy: dachówka karpiówka wymiary, strop ackermana, waga prętów zbrojeniowych ]

Powiązane tematy z artykułem: dachówka karpiówka wymiary strop ackermana waga prętów zbrojeniowych