Budownictwo wczoraj i dzis : Nowe wizje zwycięzcy konkursu na kładkę dla pieszych / LEA Invent & Burcak Pekin

Dzięki uprzejmości LEA Invent Paris LEA Invent wraz z Burcak Pekin podzielił się z nami swoją zwycięską propozycją konkursu na projekt kładki dla pieszych na Fatih Vatan Street, Stambuł, Turcja.
Więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
Kładka znajduje się w jednej z najbardziej ruchliwych dzielnic Stambułu.
Posiada główny topór łączący centrum z historycznym półwyspem, oddzielając ważną część ruchu drogowego, a trasa tramwajowa przebiega po środku.
Dlatego obejmuje najważniejsze skrzyżowanie ruchu pojazdów i pieszych w regionie.
Dzięki uprzejmości LEA Invent Ruch osiowy pieszych jest uwzględniany w celu ustalenia punktów strategicznych projektu.
Punkty te są połączone ze sobą przejściami dla pieszych po wschodniej i zachodniej stronie przystanku tramwajowego i połączone ze stacją za pomocą kładki na środku.
Pożądane szlaki piesze ustanowione w czasie stanowią podstawę proponowanej strategii miejskiej.
Eliminując ruch pojazdów, określa się minimalny obszar dla pożądanego ruchu pieszego.
Obszar ten jest podnoszony 6 metrów w powietrze i jest wzbogacony o to, że jest to plac dla pieszych prowadzony przez działalność handlową i kulturalną.
Plac został również przekształcony w park na małą skalę, zgodnie z potrzebami okolicznych osad.
Ponieważ izoluje się od otoczenia z miejsca na miejsce, łączy się tam, gdzie osie odsłaniają głębię perspektywy.
Forma architektoniczna ma na celu podkreślenie.
ciągłość miejska.
Zakrzywione linie otwierają perspektywy i kierują pieszych do ich szacowanych tras.
Zewnętrzne i wewnętrzne fasady są zaprojektowane jako membrany krajobrazowe .
Ta membrana jest przezroczysta w wielu obszarach, aby utrzymać wizualne połączenie pomiędzy kwadratem i poziomem gruntu, również z głębią miejską.
Ciągły system doniczek jest tworzony w systemie konstrukcyjnym w wewnętrznej części fasady.
Schody w dół do przystanku tramwajowego są powieszone do otworów, które są otwarte na placu.
Niepełnosprawni przechodnie mogą korzystać z wind znajdujących się w różnych miejscach mostu.
Dzięki uprzejmości LEA Invent Betonowa płyta podłogowa konstrukcji jest przenoszona przez stalowe belki oparte na kolumnach z betonu zbrojonego.
Wysokości ścian otaczających betonową płytę podłogową tworzą stalowe belki ramy, które zostaną zaadaptowane na miejscu.
Belki te utrzymują również stabilność szerokiej płyty podłogowej.
Konstrukcje stalowe wokół wind pomagają również podnosić pionowe nośniki.
Architekci: LEA Invent Lokalizacja: Fatih Vatan Street, Stambuł, Turcja Projekt zespołu: LEA Invent (Emir Drahsan, Alexandre Schrepfer, Lorenzo Sangiorgi) i Burcak Pekin architekt Klient: Istanbul Miasto Struktura: Grohmann & Bollinger Współpracownicy: Erkan Goray, Ugur Seymen (Yapi Akademisi), Charlotte Cote Materiały: Konstrukcja stalowa, zielona fasada, drewno Obrazy: Dzięki uprzejmości LEA Invent Dzięki uprzejmości LEA Invent
[podobne: mrówka kolorowanka, mysz zaroślowa, dachówka karpiówka wymiary ]

Powiązane tematy z artykułem: dachówka karpiówka wymiary mrówka kolorowanka mysz zaroślowa